Saturday, September 24, 2011

Kasih abah

Abah kadangkala selalu marah ibu yang agak gemar berleter, entah berapa kali abah kata nak keluar dari rumah tu sebab ibu sellau berleter. Ibu, perempuan, kadangkala letih dan beremosi juga.

Tapi, semalam, ibu periksa mata dihospital kerana kesan dari diabetik, lepas hantar ibu kehospital, aku hantar abah pulang kerumah dulu sebab abah kata abah nak tidur. Pagi tu kami bersarapan di bukit piatu, selera abah sekarang makin bagus.Alhamdulillah.

Lepas hantar abah kerumah, aku pergi hantar dua-dua kereta kami ke carwash, ulang alik. Nasib ada dua kereta je, kalau ada lapan, maunya ulang 8 kali. Masa aku siap kereta yang kedua, abah telefon..

abah: acik, kau kat mana, dah ambil ibu?
aku: belum, ibu belum call
abah: kau pergi tunggu ibu tu, dia tak nampak, mata dia buta tu,pimpin dia baik-baik, tunggu dia
aku: tapi ibu belum call
abah: kau pergi dulu, tunggu je ibu kat situ, pimpin dia..mata dia buta tu, pimpin dia elok-elok.
aku: okay-okay

Jadi aku pun telefon ibu, urusan ibu hampir selesai. Kehospital, aku tengok ibu sedang riang saja berbual ditelefon dan terus masuk dalam kereta aku bila nampak aku sampai. Doktor cuma letak ubat kata ibu.

No comments:

Post a Comment