Tuesday, February 22, 2011

Luahan perasaan

Sejak semalam, kaki abah bengkak..kiri dan kanan. Aku tak faham kenapa. Tukang urut kata sebab jantung. Hmm..abah punya temujanji doktor masih ada sebulan lagi, buat sementara ni tak tahulah apa yang boleh buat. Bila kaki dan sendi abah sakit-sakit, agak payah abah nak berjalan. Jalan keluar rumah akan jadi agak mustahil.

Semalam aku balik rumah aku sekejap.Lepas kerja. Jam 9 malam abah dah telefon suruh aku balik. Dan ibu kata abah tak mahu ambil wudhuk sendiri melainkan aku yang ambilkan. Geram juga aku. Entahlah sebagai orang muida, tipulah kata aku tak memberontak. Anak-anak yang lain boleh gembira dan tenang dengan hidup masing-masing, aku disini sebab bujang, lalu akulah yang perlu korbankan hidup aku. Banyak kali aku cuba minta diri aku bersabar, pujuk diri, ni dah bahagian aku.

 Secara jujurnya, kadangkala ada rasa nak lari, nak tinggalkan semua, dah berapa lama aku tak dapat tidur dengan nyenyak macam masa aku tinggal sendirian, dan berapa lama dah aku tak main game sepuasnya. Di tempat kerja pula, mereka nak bagi aku kerja macam masa aku dulu-dulu juga, buat montaj lah website lah. Kerja-kerja tu..kalau macam dulu, masa aku mengadap PC aku yang power dirumah aku sendiri, lainlah cerita. Ini dengan laptop kecil dirumah ibu, manalah mampu buat kerja-kerja tu. Dahlah aku pula, jenis kalau buat kerja, aku benar-benar perlukan masa sendirian, khusyuk, waktu tu baran aku ditahap maksima, kalau panggil aku masa aku khusyuk mengadap komputer, aku akan rasa nak lempang je orang yang panggil.

Tapi..nak buat macamana...dah takdir aku macamni.

No comments:

Post a Comment